• Pzt - Cts. 9:00 - 19:00
  • Bizi Arayın 0216 442 23 00
  • Bizi Arayın 0532 698 77 88
  • İstanbul Maltepe

Köpek bakımında zaman zaman karşılaşılan sorunlardan birisi de ishaldir. Sorunun akut mu kronik mi olduğu bu konuda öncelikle yanıtlanması gereken bir sorudur. Akut ishallerin en önemli nedenleri arasında Gastroenterit mide/bağırsak sistemi enflamasyonu bulunmaktadır. Kararsız diyetler ise Gastroenterit’in en büyük tetikleyicisidir. Besin zehirlenmesi benzeri bir durum vardır. Bakteriyel kaynaklı olması gibi bir durum her zaman söz konusu olmayabilir. Bilhassa yavru köpekler çorap yemesi, kemirgenler gibi sindirim sistemini bozan bir şeyler yemesi, yüksek miktarda yağ içeren besinler ile bozuk gıdalarla Gastroenterit yaşanabilir.

Bazı İshal Nedenleri

Köpekteki sıvı elektrolit dengesizlikleri, barsak problemleri, nörolojik bozukluklar ile böbrek ve karaciğer rahatsızlıkları söz konusu olabilir. Kilo kaybı yaşanan köpekler aynı zamanda kusma ile birlikte ishal de yaşayabilir. Meraklı yavru köpeklerin yabancı cisim yutması da en sık rastlanan durumlardan birisi olarak ishal sebepleri arasında yer almaktadır. Dışarı atılamayan yabancı cisimler için cerrahi müdahale gerekebilir. Sindirim sisteminin eritemediği cisimler takılıp kalır. Bağırsak duvarını delme riski en kötü senaryodur. Yabancı cisim yutma halinde, başka alternatif aramadan derhal veteriner hekime danışmalıdır.

Ne Yapabilirim?

İshalin şiddetli olmadığı, iyi besleniyor olması, enerjisini yerinde olması halinde sindirim sistemlerinin tam 1 gün boyunca dinlendirilmesi şarttır. Ardından hafif besinlere geçilir ve ishal sorunu kalkana dek bu şekilde beslenebilir. Örneğin pirinç lapası ile tavuk göğsü haşlaması verilebilir. Bunun dışında bazı ilaçlar da reaksiyona sebebiyet verebilir. Antibiyotikler köpeklerin ishal olmasına neden olan diğer bir etkendir. Sindirim sistemi virüsleri de ishal yapar. Örneğin rotavirus, coronavirus, parvo gibi virüsler ve Salmonella, E.Coli ve Clostridium gibi bakteriler de seyrek de olsa ishale neden olur. Hemen veterinere danışmalıdır.

1 Puan2 Puan3 Puan4 Puan5 Puan (2 Oy Verildi, Ortalama: 5,00 / 5 puan)
Tıkla Ara Veterinere Sor?