• Pzt - Cts. 9:00 - 19:00
  • Bizi Arayın 0532 698 77 88
  • İstanbul Maltepe

Kedilerde Şeker Hastalığı

Hayvanlarda Tip 1 ve Tip 2 olarak ortaya çıkan şeker hastalığı söz konusu olabilmektedir. Örneğin köpeklerde Tip 1, kedilerde ise Tip 2 şeker hastalığı riski bulunmaktadır. Tip 1’de insülin kullanımı zorunlu olduğu gibi, Tip 2 için böyle bir zorunluluk bulunmuyor. Ancak kediler için de insülin kullanımı tavsiye edilmektedir. Zira başlangıç aşamasında kanın “regüle” edilebilmesi için bu bir ihtiyaçtır. Diyet değişiminin yanı sıra kedilerde insülin uygulanması söz konusudur. Bilinmesi gereken diğer bir husus; kan şekeri yüksek çıkan her kedinin şeker hastası değildir.

Şeker Hastalığı Tedavisi

Bazen kan şekeri, muayene esnasında hareketli dakikalar geçiren ve strese giren kedilerde yüksek çıkabilir. Her kan şekeri yüksek olan kedi şeker hastasıdır denilemez. Bu durumda yapılacak tetkik önemli bir hal almaktadır. Aksi takdirde şeker hastası olmayan bir kediye insülin uygulanması kedinin sağlığı açısından sakıncalı sonuçlar doğurabilir. Ani şeker düşmesi ile kedinin ölümüne sebebiyet verilmesi olasıdır. Kedi sahibinin gözlemleri bu konuda en önemli veriler arasında yer almaktadır. Eğer bir kedi şeker hastası ise sürekli yemek yeme ihtiyacı hisseder. Yeteri kadar yemesine rağmen kilo alamaz.

Ne Yapılabilir?

Kan şekeri yüksek kediler ayrıca çok su içer. İdrarı da buna bağlı olarak fazlalaşır. İdrarın hacim olarak artışı söz konusudur. Şeker miktarının hastalıktan mı yoksa stresten mi kaynaklandığının tespiti için kedideki Fructosamine miktarı önemli bir veridir. Kedi stressiz iken alınacak kanda yapılan tespitler sonucunda kedinin şeker hastası olup olmadığı rahatlıkla öğrenilebilir. Kan şekerinin normal olup olmadığı kandaki bu maddenin miktarına bağlıdır. Kedinin idrarında şeker çıkıyorsa teşhis daha da kuvvetlenir. Kedideki şeker teşhisinden sonra Glargine adlı insüline başlanır.

1 Puan2 Puan3 Puan4 Puan5 Puan (1 Oy Verildi, Ortalama: 5,00 / 5 puan)
Tıkla Ara Veterinere Sor?